Wat doen wij?
Flamma lost strategische en organisatorische vraagstukken op voor ondernemers. Dit doen we door inzicht te geven, focus aan te brengen en nieuwe mogelijkheden te schetsen. Deze zaken maken wij concreet en vervolgens begeleiden wij het doorvoeren van de veranderingen. Deze aanpak met de 7F Succesformule is de basis voor het realiseren van jouw ambities. Wij gaan op zoek naar de knelpunten. Vanuit onze ervaringen en diverse achtergronden, vinden wij de oplossing waarmee jouw onderneming duurzaam vooruit geholpen wordt.
Gepassioneerd werken wij met jou en voor jou als sparring partners. Wij begeleiden ondernemers, directies en management teams bij het vinden van de juiste wegen om jouw doelen te bereiken en om vraagstukken opgelost te krijgen die anders jouw ontwikkeling stagneren.
Wij zorgen ervoor dat jij en jouw medewerkers persoonlijk ontwikkelen en samen als team in staat zijn om jouw stip op de horizon te gaan realiseren. Onze bijdragen vind je terug in: verhelderende vragen, goede gesprekken, kennis die ingebracht wordt, sparren, uitnodigen om anders te kijken en om jouw horizon te verbreden.
Bij voorkeur werken wij voor en met ondernemingen die steeds vroegtijdig hun bakens verzetten en daardoor duurzaam succesvol zijn en blijven. Dit is ook het merendeel van onze opdrachtgevers.
De economie maakt golfbewegingen, in tijden van stagnatie hebben wij bewezen ook turnaround te kunnen begeleiden. Een turnaround kan zelfs bestaan uit een 'doorstart'. Wij hebben de kennis en kennissen in huis om deze processen succesvol in goede banen te leiden.
Gedurende het gehele proces houden wij onze focus op het eindresultaat dat wij per se voor jou willen realiseren.
Dit zijn de knelpunten waar veel ondernemers tegenaan lopen:
- Onvoldoende rendement om voldoende te kunnen investeren
- Moeilijke samenwerking tussen business units, teams en mensen
- Stagnerende groei-/ afnemende marktpositie
- Het gevoel dat de onderneming onvoldoende in staat is om te vernieuwen
- Een order to cash proces dat te veel energie kost
- Enerzijds de druk om ieder jaar meer te presteren met dezelfde mensen en anderzijds de waarneming dat allerlei processen teveel tijd kosten
- Gebrek aan inzicht tussen rendabele en niet rendabele klanten
- Gebrek aan inzicht tussen rendabele producten/diensten en niet rendabele producten/diensten
- Slecht Inzicht in de tijdsbesteding van mensen in relatie tot de opbrengst
- Kostendifferentiatie in het pricingmodel
- Weerbarstige ICT processen